Kommende anmeldelser

Syv forhåbentlig spændende bøger står i kø for at blive anmeldt
Der har været lidt stille på bloggen i løbet af november. Uden at gå i detaljer kan jeg fortælle, at jeg været sygemeldt og temmelig travl på arbejdet. Men der er masser af anmeldelser i vente her på bloggen over den næste tid. Lige nu er jeg igang med at læse Eva Egeskjolds Næslandet, der er første bind i en trilogi med titlen Legenden om Querqus Skjoldet. Jeg er lige over 100 sider inde, og uden at jeg selvfølgelig kan sige noget endeligt om, hvad jeg mener om bogen, har den indtil videre vist gode takter. Eva Egeskjolds Næslandet er en del af en nyere tendens i dansk fantasy, hvor forfattere som bl.a. A. Rune, jeg selv og også Eva Egeskjold skriver fantasy henvendt til ældre teenagere og voksne. Ud over Eva Egeskjold er der som sagt også andre godter i posen. Jeg har haft gang i kameraet og lavet en lille liste nedenfor. Jeg glæder mig til at læse og anmelde bøgerne, men når det er sagt, så er det virkelig godt, at det forholdsvis snart er jul, så jeg kan få et par rolige stunder til at sidde og hygge med en bog! Nå, men tilbage til listen. Coming up on a blog near you:

Forfatter: Eva Ejeskjold
Titel: Legenden om Querqus Skjoldet
Forlag: Mellemgaard

Forfatter: Dmitry Glukhovsky
Titel: Metro 2034
Forlag: Cicero

Forfatter: J. R. R. Tolkien
Titel: Hobbitten
Forlag: Gyldendal

Forfatter: Erin Morgenstern
Titel: Nattens Cirkus
Forlag: Bazar

Forfatter: Nikolaj Johansen
Titel: Skygger fra Oktoberland
Forlag: Replikant

Forfatter: Camilla Wandahl
Titel: Søstre på de syv have – Den magisk storm
Forlag: Høst og Søn

Forfatter: Camilla Wandahl
Titel: Søstre på de syv have – Den sorte Vinge
Forlag: Høst og Søn

2 thoughts on “Kommende anmeldelser

1. Listen ser i hvert fald lovende ud. Jeg er spændt på, hvad du synes om ‘Skygger fra Oktoberland’ – den overraskede nemlig mig positivt. ‘Nattens Cirkus’ har fået rigtig gode anmeldelser, så den står på min ‘must read’-liste. Jeg har lige læst ‘Metro 2033’ og skal lige tygge lidt på, hvad jeg mener om den.

• Jeg synes også, at Skygger fra Oktoberland ser spændende ud – og godt at høre, at du er positiv. Så vil jeg gå og glæde mig lidt :)

Personligt var jeg ret vild med Metro 2033, men jeg kan godt forstå, hvis man lige skal fordøje den. Den er lidt atypisk, når det kommer til den måde, hvorpå hæsblæsende action afløses af filosofiske afsnit, der næsten går i stå, hvorpå handlingen efter nogle sider drøner derudaf igen. Og så er den i øvrigt temmelig misantropisk, og det er jo en smagssag, om man kan lide det …